Ziua 11: biciclete,explorare,lună

Posted by on Jul 26, 2012 in Blog, Contest, First page, Unknown VIETNAM | 0 comments

Ne-am hotărât. Ne trezim la 7, închiriem biciclete și mergem să explorăm insula. Din păcate planurile noastre au fost sabotate de telefonul care s-a descărcat în timpul nopții și nu a mai binevoit să sune. Am deschis și noi ochii pe la 11 și ne-am târât mădularele obosite (am stat până la 4 dimineața să ne uităm la filme) în căutarea unui loc de închiriat biciclete. Până am mâncat, până am ajuns, până ne-am hotărât ce biciclete să luăm, s-a făcut 1 jumate.

Iată-ne intrați și în traficul infernal al Vietnamului. Am început să pedalăm spre o primă destinație: Mango bay. Stelian fusese acolo în vizita lui anterioară în Vietnam și ținea morțiș să văd și eu acest loc. Faptul că aveam o destinație precisă nu a schimbat nimic din stilul haotic de a vizita un loc cu bicicleta…hai să vedem ce e aici, hai și acolo, hai să aruncăm un ochi pe drumul ală, și tot așa. Ne-am încadrat perfect între motoretele care mergeau pe contra- sens, pietonii zăpăciți care nu se uitau dacă există pericolul de a fi călcați, și mașinile care cereau prioritate mereu.

La un moment dat intraserăm într-o pădure cu un drum denivelat, plin de bălți și spini. A trebuit să mergem pe lângă bicicletă, printr-o apă murdară să ieșim la strada principală, care nu mai era însă la fel de interesantă. Am ajuns la Mango bay, am căscat ochii, am băut un suc, și am luat-o pe plajă, spre oraș. Era frumos, ce e drept, dar nu mai frumos ca aici unde stăm noi. Aici avem oameni calzi și zâmbitori, avem prieteni câini iubitori, plaja mai mare și nisip mai fin. Și nu trebuie să dăm 275 de dolari pe noapte pentru asta, cât costa acolo un bungalow.

Peisajul în nordul insulei este destul de diferit de cel din sud. Vegetația este mai abundentă, plajele mai bolovănoase, solul mai roșu. Ne-am întors o bucată de drum pe plajă, de unde am adunat niște scoici superbe. și a trebuit să salutăm toți copiii localnicilor care strigau după noi: hellooo. Ne-am oprit în drumul nostru spre o cofetărie și ne-am delectat cu niște dulciuri delicioase, și în piață, să mai facem o poză, două. Doar că nu te prea puteai mișca din cauza motocicletelor care erau absolut peste tot.

După ce am restituit bicicletele, ne-am întors pe plajă. Era o liniște uimitoare, iar luna și stelele străluceau pe cer de zor. Cerul era atât de clar și de plin, că nu îmi venea să cred că e același loc de unde am plecat dimineața. Când mă pierdeam în strălucirea stelelor cu capul spânzurat pe spate, marea îmi uda picioarele amintindu-mi să o admir și pe ea. Un ciot de lună strălucea puternic pe suprafața spumei albe și aveam impresia că dintr-un moment în altul vă ieși o sirenă și îmi mă va trage după ea. Amețeam dacă priveam iuțeala valurilor și spuma strălucitoare. Nu știam unde să mai privesc, atât de frumos se îmbinau toate. Seara era perfectă, vântul călduț, șoaptele misterioase.

Am stat pe un trunchi de palmier căzut 2 ore să facem 2 poze. Nu foarte impresionante imaginile, dar nici măcar nu contează. Timpul petrecut acolo, în întuneric, cu marea, stelele și luna a făcut cât 1000 de poze reușite. Giganții mării s-au arătat, stelele s-au coborât și luna a strălucit mai puternic pentru mine, oaspetele lor de pe trunchiul de palmier căzut.

Cam așa arată o zi perfectă.

You can support Satwa Guna project by donating, or simply putting a banner on your website/blog.

The team is grateful for any kind of support. Thank you.